top of page

Davis counselor Irma Lammers stelt zich voor

Bijgewerkt op: 28 jun. 2021


Ik ben Irma Lammers. Davis Counselor. De kinderen en volwassenen waar ik in mijn privé praktijk mee werk zijn meestal door onderzoekers gelabeld: Dyslexie, Dyscalculie, AD(H)D, PDD-NOS, Autisme.


Bij het werken met de Davis methodes en programma’s gaan we op zoek naar de persoon die in dit gelabelde mens zit. Hoe kan die persoon wel leren lezen. Wel leren omgaan met getallen. Wel passend gedrag laten zien. Of zelfs wel deelnemen aan het leven zoals hij of zij dat wil.

Dat klinkt toch hoopvol, niet? Het werken met Davis programma’s, die zo goed uitgedacht zijn en zo goed passend kunnen worden gemaakt voor elke cliënt die onze praktijk binnenloopt, levert elke cliënt mogelijkheden op. Of het nu gaat om een kind vanaf 8 jaar of een volwassene van 60 of ouder.


Sinds 2006 werk ik met de Davis methode en heb me ook gekwalificeerd in het werken met mensen in het autisme spectrum. En met het werken met jonge kinderen om dyslexie te voorkomen.


Dat laatste is een speerpunt voor mij. De Davis Leer Strategieën kunnen door leerkrachten in het basisonderwijs worden ingezet om te voorkomen dat kinderen leesproblemen krijgen. En dat is zo mooi om te doen. Ik heb de afgelopen maanden de mogelijkheid gekregen om op twee scholen in Brabant kinderen met leesachterstand te begeleiden.


De resultaten van 8 weken een uurtje begeleiding heeft de leerkrachten laten zien dat kinderen allemaal in staat kunnen zijn om informatie goed op te nemen en te onthouden. Ook heeft het hen aan het denken gezet over de huidige aanpak van het leren lezen. Veel kinderen zijn enorm verward door de onduidelijke fonetische aanpak van veel methodes.


Met de Davis Leer Strategieën voorkom je al die verwarring en kunnen kinderen allemaal goed leren lezen en spellen.


Sinds 2010 werk ik fulltime met de Davis methoden in mijn praktijk “Helder? Opgelost!” in Boxtel.


Voor meer informatie:

278 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page